Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
hogescholen --- sociale promotie --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders
Choose an application
n behandelvorm die vaak wordt gebruikt om de clie?nt inzicht te doen verkrijgen in zijn/haar problematiek. Hiervoor bestaan er tal van psycho-educatieve materialen. Uit onderzoek blijkt dat er een tekort is aan een speelse vorm van psycho- educatie waarbij de clie?nt wordt getriggerd tot deelname. Hierdoor ontstond de vraag van het CAR Sint-Lievenspoort om een psycho-educatief spel te ontwikkelen, dit speciaal voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Voorafgaand aan de ontwikkeling van het spel was er een literatuurstudie rond de begrippen psycho-educatie, taalontwikkelingsstoornis en een spelvorm als psycho-educatief middel. Gedurende het proces werden er enkele prototypen uitgewerkt. Vervolgens werden deze aangepast naargelang de feedback. Dit leidde tot het uiteindelijke beroepsproduct. Het spel heeft als specifieke doelstelling het bijbrengen van zelfkennis en probleeminzicht met betrekking tot zijn/haar problematiek. Omwille van een tekort van spelmateriaal voor kinderen met een TOS kan deze bachelorproef een meerwaarde bieden binnen het aanbod van psycho-educatie.
Ergotherapie --- hogescholen --- universitair onderwijs --- Didactics of social education --- gegradueerde orthopedagogie --- maatschappelijk assistenten --- Higher education --- Flanders
Choose an application
02960
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- Flanders --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- Academic collection --- #A0212A --- 710 Vorming --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Personeelsbeleid 658.3 --- Personeelsselectie 331.108.37 --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 378 --- 378:331 --- EVC erkenning verworven competenties --- arbeidsmarkt --- hoger onderwijs --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- EVC --- 658.386 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid. --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- hogescholen en de bedrijfswereld --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Onderwijs --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Biënnale van Venetië --- Public buildings --- exhibition buildings --- Architecture --- 72.037 --- Biënnale Venetië --- Biennale Venezia --- Biennale di Venezia --- 72.078 --- Venetië --- Venezia --- Veneto --- Biennale van Venetië (2002) 8de internationale architectuurtentoonstelling --- Museumarchitectuur --- Architectuur universiteiten hogescholen --- Architectuur bibliotheken audio-visuele centra --- Hoogbouw torens communicatietorens --- Architectuur kantoorgebouwen bedrijfsgebouwen --- Winkelcentra winkels --- Overheidsgebouwen --- Kerkbouw --- Architectuur theatergebouwen podiumkunsten tentoonstellingen --- Masterplans --- Architectuur Italië 21ste eeuw --- Architectuurtentoonstellingen --- 72.039 --- (069) --- Biennale van Venetië (2002) 8de internationale architectuurtentoonstelling de paviljoenen --- architectuur 21e eeuw --- architectuur 20e eeuw --- architectuur --- 72.038 --- Eenentwintigste eeuw (architectuur) --- 21ste eeuw (architectuur) --- Architectuurgeschiedenis 2000 - 2050 --- (Musea. Collecties) --- Exhibitions --- houses --- International Architectural Exhibition --- History --- churches [buildings] --- museums [buildings] --- Private houses --- Religious studies --- Architecture, Modern --- Architectuur ; bibliotheken ; audio-visuele centra --- Architectuur ; Italië ; 21ste eeuw --- Architectuur ; kantoorgebouwen ; bedrijfsgebouwen --- Architectuur ; theatergebouwen ; podiumkunsten ; tentoonstellingen --- Architectuur ; universiteiten ; hogescholen --- Biennale van Venetië (2002) ; 8de internationale architectuurtentoonstelling ; de paviljoenen --- Biennale van Venetië (2002) ; 8de internationale architectuurtentoonstelling --- Hoogbouw ; torens ; communicatietorens --- Winkelcentra ; winkels --- Architectuurgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- Catalogs. --- Exhibitions. --- Expositions --- Godsdienstwetenschap --- Openbare gebouwen --- Woonhuizen --- Architectuur --- Geschiedenis --- woonhuizen --- musea --- kerken --- Biennale di Venezia. --- International Architectural Exhibition.
Choose an application
In 1994 werd niet enkel de structuur van de hogescholen in Vlaanderen veranderd. Tevens werden de 164 hogescholen die in dat jaar nog bestonden, aangezet tot fusies. Dit proces werd niet in één stap bereikt. Ook na de eerste fusiegolf werden tussen sommige hogescholen nog fusies doorgevoerd. Het is dus belangrijk om een beeld te krijgen van de problemen die zich kunnen voordoen tijdens een fusie en te weten hoe docenten en beleidsvoerders op deze problemen reageren. In dit boek wordt onderzocht hoe beleidsvoerders en docenten in hogescholen de fusie beleefd hebben en hoe zij met de problemen die zij daarbij ontmoeten, omgingen. Dit onderzoek ligt in het verlengde van het onderzoek Bestuur en medezeggenschap in Vlaamse Hogescholen dat vorig jaar gepubliceerd werd. Het besteedt wel meer aandacht aan de zorgen van de docenten bij dit proces.
Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Engels --- h.o. --- Education, Higher --- Lerarenopleiding --- Niet-universitair hoger onderwijs. --- Onderwijsbeleid --- Algemeen. --- Niet-universitair hoger onderwijs --- Vlaanderen. --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- anno 1990-1999 --- Flanders --- High schools --- Flanders (Belgium) --- Fusion --- hoger onderwijs buiten de universiteit --- 489.32 --- Fusies --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen --- 032164.jpg --- fusie van organisaties --- Hogescholen --- onderwijshervormingen --- onderwijsorganisatie --- 378 --- hoger onderwijs --- hogescholen --- onderwijspolitiek --- Onderzoek --- Organisatie --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O222 --- #SBIB:316.334.1O223 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 378 <493-17> --- 378.6 --- 780 Hoger onderwijs --- #A0305A --- 378 <493-17> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 378.6 Interuniversitaire instituten --(algemeen) --- Interuniversitaire instituten --(algemeen) --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- 65.012 --- 371.1 --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- Organisatie van het onderwijs: plaatselijk --- Geplande onderwijsverandering --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Education --- Onderwijs --- Management --- Medezeggenschap --- Hogeschool --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Recente ontwikkelingen in het denken rond leren geven aan dat meer belang moet worden gehecht aan het vermogen van de lerende om het eigen leren te sturen. Dat impliceert een herdenken van de rolverdeling tussendocent en lerende binnen een krachtige leeromgeving die voldoende kansen biedt om te reflecteren, actief kennis en vaardigheden te verwerven, zelfstandigheid op te bouwen en coöperatief te leren.
Studievaardigheden. --- hogescholen --- leren leren --- zelfstudie --- Higher education --- higher education --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- retoriek --- Zelfstudie --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #A0301A --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 378 --- begeleid zelfstandig leren --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfstandig leren --- 489.4 --- KH Mechelen --- OLP --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- zelfgestuurd onderwijs --- 378(05) --- 378.1 --- 450.8 --- 454.2 --- 489.5 --- Begeleiden --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leren leren --- Open leerpakketten --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-student --- Studentgecentreerde werkvormen --- Zelfstandig leren --- didactisch proces --- leermiddelen --- leeromgeving --- leren --- onderwijs --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- open leerpakketten --- studentenbegeleiding --- 371.39 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leerzelfstandigheid --- Onderwijsinnovatie --- Race --- Studentgecentreerd onderwijs --- Studentgericht onderwijs --- Zelfstandig werken --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 454.21 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- leerzelfstandigheid --- zelfstandig werken (ler) --- D22424.jpg --- Hoger onderwijs: didactiek --- Leerpakketten --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstandig leren: hoger onderwijs --- zelfsturend leren --- 371.3 --- Didactische werkvormen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- 371.21 --- 489.52 --- leermethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Projectonderwijs --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- Onderwijs --- Didactisch proces --- België --- Onderwijsconcepten --- Leeromgevingen --- Relatie leraar - leerling --- Studentenbegeleiding --- Coöperatief leren --- Leermiddelen --- Studeren --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- Opvoeding --- Leermethode --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie --- Leermiddel --- Leerproces
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|